onsdag 16 januari 2013

Igår låg jag också och filurade på inlägg.

Och kommer såklart inte ihåg dem..:) oj,nu blev det annat typsnitt,kom väl åt något?
Iallafall minns jag att jag tänkte på feminism,kan man vara feminist och ändå raka sig under armarna,bikinilinjen,gilla snygga kläder och smink.Eller måste feminister ha orakade armhålor/bikinilinje och klä sig i storrutiga skjortor? Blir en glamorös feminist tagen på allvar?Det är ganska intressant tycker jag.Jag skulle vilja veta hur det ligger till.Att vara feminist är väl ändå något som finns i hjärtat,eller?Jag  vet inte men vill tro att det är så.Finns så mycket orättvisor gentemot kvinnor.Sämre lön,sämre pension,bemötande i sjukvården etc..Hur länge ska det ta innan vi kvinnor ska anses lika mycket värda som männen? Och varför uppstod detta att män skulle vara mer värda.Vad är det som gör det? Att dem är större och starkare?Tar för sig mer? Vad ? Och dessa "friheter" vissa män tar sig att våldta kvinnor.Det so m hände i Indien och nu i Sundbyberg och som händer varje dag.Det är galenskap,hur kan detta stoppas?Hur gör vi..hur går vi vidare..Jag vet inte,men som en gammal klyscha säger:Tillsammans är vi starka! Och DET tror jag också på!
                                                     
                                                        

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför talas det inte om två stora jämställdhetsproblem? Män lever i genomsnitt ett kortare liv än kvinnor. Dessutom tar dubbelt så många män livet av sig än kvinnor. Men feministerna är tysssta. Varför?

Ps. Feminism innebär att byta ut patriarkat mot matriarkat. Man tar även över det som man klagat på hos männen men gör det nu till sitt eget och vips så är det helt OK. För det är ju kvinnor bakom. Ds.

shoppingtokig mamma sa...

Men, att kvinnor är diskriminerade på ett annat sätt än männen har väl inte med saken och göra att män ofta lever kortare liv och tar livet av sig oftare? Hur hör det samman? Och att kvinnor blir mer jämställda behöver inte innebära att vi tar över det hos männen som "vi" klagar över?