söndag 28 augusti 2011

Slå in skolböcker i omslagspapper..


finns det något svårare än det?? Har inte gjort det på några år då barnen är så stora så det inte har behövts.Men nu ikväll hittade jag en rulle plast i Oscars ryggsäck och frågade honom om någon bok skulle kläs in i plast? Och ja det skulle det..o herreje..hade nästan men bara nästan glömt hur SVÅRT det är.Andra barns skolböcker är så fint paketerade och släta.Mina barn har aldrig haft släta skolböcker med snygga invikta kanter.Jag kan bara inte få till det!

Den stackars boken är helt skrynklig och full av luftbubblor :/ och det värsta av allt är att denna bok ska gå vidare till någon annan tonåring nästa år..stackars barn..
Har nu smugglat ner den i Oscars ryggsäck igen,hoppas han inte ser den innan han kommer till skolan..dadadammm...

3 kommentarer:

Marika sa...

Kan inte låta bli att dra på munnen, för jag känner igen mig så väl :)
Det är verkligen helt hopplöst! Jag begriper inte hur andra gör som får det så jämt och fint. Precis som du säger så blir det bubbligt och knöligt och ibland lyckas man strama åt den där plasten på nåt sätt så bokens pärm knappt går att öppna för det sitter så hårt.. Men då är vi iaf två på denna jord som aldrig lyckats med detta projekt ;o)

shoppingtokig mamma sa...

Ja eller så går boken inte att stänga istället för det blev så tight.Hahaha, men va skönt att jag inte är ensam om detta.Har verkligen aldrig sett någon annan med så hemska inslagna böcker som mina barn.
Men vi är alltså flera *pust*!

Marika sa...

Jag menade stänga boken såklart och inte öppna :)
Och som sagt jodå, minst två är vi! Jag hoppas verkligen inte det kommer behövas slås in några böcker när Ebba börjar skolan för då kommer det gå illa, och med tanke på hur känslig hon är för allt skulle hon väl aldrig acceptera något annat än en perfekt inslagen bok :/