tisdag 12 mars 2013

Nu snöar det igen :(

trodde det var våren som var på väg förra veckan, men hon gick väl vilse.

Igår var jag med Josefin på hennes studentmiddag på Fou, det var trevligt. Alla elever? och många föräldrar och ett och annat syskon var på plats. Vi "bjöds" nåja..det kostade nästan 400 kr på ett glas välkomstchampagne, kycklingfile med potatisklyftor och en chokladkaka med lättvispad grädde till efterätt.
Jag tycker det är  lite vemodigt när människor är på väg att skiljas och gå åt olika håll. Men Josefin har en sundare inställning, att de man vill träffa igen kommer man träffa igen. Och det har hon ju så rätt i mitt hjärta.
Tänk, bara några månader kvar, sedan den stora ovissheten/verkligheten. Vad kommer hända med jobb, studier osv? Själv vill hon jobba på McDonalds ett år för att spara pengar och sedan kunna flytta till London.
Hon är så förtjust i den stan..jag har bara varit där tre gånger tror jag, men ser ingen särskild charm med stan? Men jag kanske har missat något, hon ser nåt jag inte ser..Min City of Love är ju New York. Där har jag förvisso bara varit två gånger, men stan fastnade i mitt hjärta. En annan stad jag gärna vill besöka är Tokyo, den lockar mig. Sen vet jag inte om jag skulle tycka om den eller ej..Och jag kommer förmodligen heller aldrig komma dit..

Inga kommentarer: