söndag 3 mars 2013

HUR kan en påse med ett par skridskor och en hjälm



bara försvinna!?! För några dagar sedan låg den i hallen men nu är den puts väck! Vi har "vänt upp och ner" på huset för att hitta den, då barnen ska åka stjärtlapp på fritids imorgon..Det är så märkligt. Jag menar hjälmen är ju stor så det är inte bara att gömma undan den..Den borde finnas synligt någonstans!!
 Jag tror verkligen på tomtar..små hustomtar som retas och gömmer undan saker. Har varit med om det förut, man har letat som en galning efter en viss pryl utan resultat. Någon dag senare uppenbarar sig det försvunna från ingenstans! Så snälla tomtar ställ fram påsen imorgon, vi behöver den!! Suck, om inte annat var det lättare när jag var barn, då behövde man minsann ingen hjälm för att åka stjärtlapp/pulka/snowracer..Och vi överlevde uppenbarligen både det och värre saker som att åka bil utan bälte. Vilket jag tycker är vansinne att det förekom, men det är en annan historia. Nej, ska ta ett varv till och kika runt innan det blir sängen. Har jobbat 7-20 idag så jag känner mig en aning trött och sliten..

Inga kommentarer: