torsdag 21 mars 2013

Att dofta..

Lånade lite kroppsspray av äldsta dottern igår. Från Body shop tror jag den kom.
Sen i bilen på väg till jobbet intensifierades doften och det låg som ett täcke av grapefrukt? runt mig.
Då började jag fundera, vad sjukt egentligen..att lukta grapefrukt. Varför kan inte människan få lukta just
människa? Måste man parfymera in sig och lukta som en frukt till exempel?Jag är ju ingen frukt...Jag
menar inte att svett är människans doft nu utan bara vanlig kropp liksom..Underligt ju att vi känner
oss mer eller mindre tvingade att skölja över oss med massa dofter.
                                                Och nu när jag la in bilderna på dessa grapefrukts kom jag och tänka på mat och Sveriges mästerkock. Jag är ledsen min stora favorit Julien åkte ut igår. Han är så härlig, sävlig och trots det lagade han enligt juryn fantastiska rätter. Så åker han ut i en simpel tävling för att han råkade nämna en ingrediens fel..Shit också..nu kommer programmet inte vara lika roligt längre..Titta på honom bara! Han såg alltid så förvånad ut då han fick beröm av juryn och gick vidare.Som om han inte förstog att han faktiskt var bra på det han gjorde. Hoppas han får jobb på någon restaurang iallafall..han var nog tennistränare tror jag, men han borde nog satsa på kockandet!Titt

Inga kommentarer: