tisdag 26 mars 2013

Mammografi - check -

Phuuiii, över för denna gång! Första gången jag var på mammografi gjorde det så ont att jag fick tårar i ögonen. Andra gången tyckte jag det knappt kändes alls! Denna tredje gång var jag lite spänd. Kom nämligen på att hur ont det gör måste bero på var i menscykeln man befinner sig. Och denna gång befann jag mig nog någonstans där man inte borde när man ska få brösten ihoptryckta.. Denna tredje gång gjorde det "mittimellanont!. Inte så att jag fick tårar i ögonen, men nog för att få mig att blunda och hålla andan.
Det är ju superbra att vi har denna möjlighet, men kunde det inte uppfinnas någon form av ultraljudsundersökning istället..I wonder? När jag googlade bilden till detta inlägg hittade jag en annan rolig bild.
Hehe, undrar om våra klena män skulle klara av den behandlingen ;) Men skämt åsido det är konstigt att män inte kallas till prostataundersökning efter 40 år. Det borde vara lika naturligt som att kalla kvinnor till mammografi.

Inga kommentarer: