tisdag 19 mars 2013

Mössa och städa

Tänk vad det är skööööönt med mössa! När jag var ung hade jag ALDRIG mössa. Absolut inte, never...det var ju skittöntigt. Men nu är ju mössa till och med inne! Grattis alla ungdomar!! Och grattis till mig, nu har jag ALLTID mössa när det är kallt. Hur kunde jag klara alla ungdomsår utan mössa...oj, vad jag måste ha frusit!  Den första mössan jag köpte som vuxen var i NY-03, då var det så kallt att det var ett måste, sen har jag använt mössa till och från, men först denna vinter har jag börjat älska mössan. Så ni som inte har mössa!! Testa, det är otroligt varmt och gosigt!

Väntar besök, mamma och syrran ska komma..så jag har snabbstädat. Ser riktigt fint ut tänkte jag nöjt för mig själv när jag slog mig ner vid datorn. Sen kom en annan tankes smygande, dom flesta har säkert såhär "städat" jämt. Vilken skön känsla det skulle vara att få känna sig nöjd alla dagar, inte bara de dagar det är besök på gång..Undanplockat, bortdiskat, avtvättat. Har till och med tvättat lite på vissa dörrar som sett sina bättre dagar.Ska nog ta ett tag i fönsterbrädorna också innan dom kommer....så ooopss bäst jag sätter igång - igen!!

Inga kommentarer: