fredag 9 november 2012

Trafikvett..

Finns flera saker jag retar mig på i trafiken.
Nummer ett är folk som trycker på "här går man" och sen går innan det slagit om till grönt för dem.
Så står man där och brummar och gångaren har gått över för länge sen.
Nummer två är folk utan reflexer som går/cyklar över vägen alternativt vid sidan av vägen när det finns gångbana precis bredvid.
Nummer tre är när vuxna trycker på "här går man" när det inte finns någon anledning egentligen.Jag kan ge ett exempel.En söndagmorgon finns inte en bil på mils avstånd förutom jag, avgassystemet på bilen var trasigt vid detta tillfälle och skramlade och lät otroligt,och speciellt då man var tvungen att stanna.
Då trycker en kvinna på lyset..alltså det är bara jag i bil och det hade tagit mig några sekunder att köra över övergångsstället men nu var jag alltså tvungen att stå o föra oväsen 6.30 en söndagmorgon..Gaah..
Nummer fyra är andra bilister som ligger precis bakom och slickar..håll avståndet för tusan!

Inga kommentarer: