söndag 3 juni 2012

Sådana har regniga dagar blir jag så trött..

vet inte om jag är ovanligt känslig eller om fler känner såhär? Det svider i ögonen,har lite lätt huvudvärk.
Känner mig allmänt slö slapp och likgiltig.Orkar inte ta mig för något alls.Annars vore det  ju en perfekt dag att ta tag i tråkiga saker.Det är tex inte färdigspacklat överallt..det behöver målas på lite  här o där.Jag skulle kunna ta tag i det kilo köttfärs som ligger i kylskåpet och göra köttbullar och den där grytan jag hittade på Frostrosors blogg:
Snabba gulaschgrytan
500 gram nötfärs
2 gula lökar
2 vitlöksklyftor
1 stor röd paprika
1 burk krossade tomater + 2 burkar vatten
3 msk tomatpuré
1 msk paprikapulver
2 tsk kummin
2 buljongtärningar
2 msk grillkrydda
olja
salt
socker, ett stänk
peppar


Hacka löken och bryn den i olja i en gryta. Strimla paprikan. Pressa ner vitlöksklyftorna i grytan och tillsätt även paprikan, som får steka med en stund. Tillsätt färsen och stek klart den. Därefter tillsätter du tomatpurén och låter den steka med så att det syrliga försvinner. Häll sedan ner krossade tomater, paprikapulver, kummin, buljongtärningar, socker, grillkryddan och vattnet. Låt puttra på svag värme under tiden som riset kokar. Servera med ris, grönsaker och en klick creme fraiche! 


Det låter väl gott? Hoppas det är okej att låna recept såhär och visa vidare? Och varför ändrades mitt teckensnitt till samma som receptets? Nu äter jag inte kött själv men hade jag gjort det låter det gott.

Inga kommentarer: