torsdag 28 juni 2012

Jag är inte rasist! Vill börja detta inlägg med

att påpeka detta! MEN hörde för någon dag sedan att invandrare skall få retroaktivt barnbidrag..Varför i hela friden undrar jag?? Det borde väl gälla from den dagen man flyttar hit.Alltså har någon sex barn låt oss säga 3-5-7-9-11-13 år så blir ju det över en halv miljon kronor och då har jag inte räknat in flerbarns tillägg.Här tycker jag att man måste sätta ner foten för det blir sådan orättvisa.Det är ju inte invandrarnas fel utan politikernas..vi har så många fattiga barn i Sverige inkomstbepröva istället barnbidraget istället för att slänga ut såna summor på barn som inte ens är födda i Sverige! Det är ju skit!En annan orättvis sak är underhållstöd.Jag har en kompis vars man har två barn i ett föregående äktenskap.Han betalar 2000 kr till dessa barn varje månad.De här vännerna får kämpa för varje krona de kan inte unna sig något alls.De har en sammanlagd inkomst på ca 45 000 medans hans före detta fru tjänar ca 35000 och hennes nya man lika mycket om inte mer alltså minst 70 000.De reser utomlands och  köper ständigt nytt.Hur snett är inte det?
Finns så mycket som borde ses över i välfärdens Sverige.

Inga kommentarer: