tisdag 13 september 2011

I övermorgon ska jag på mammografi :(


jag har varit på det en gång tidigare.Innan jag kom dit var jag inte så orolig för själva undersökningen för många hade sagt att det gör inte så ont.Därför var jag mer orolig över att gå och vänta på svaret.Denna gång är jag mer orolig över UNDERSÖKNINGEN..
De som säger att det inte gör ont kan inte ha någon känsel..Det gjorde så ont att jag var tvungen att profylaxandas men ändå trängde det fram tårar.

Jag är inte den enda som tycker så heller har en jobbarkompis som också gick för första gången för drygt 1 år sedan och hon sa samma sak.Hon hade också fått tårar i ögonen av smärtan.
Jag menar..de trycker ihop brösten tills det inte går mer och då trycker det ihop mer iallafall..man sitter fast som i ett skruvstäd och jag som är så kort fick ställa mig på tå för det kändes som om bröstet skulle slitas av..Nä fy tusan vad jobbigt det känns,och sen är jag ju även orolig för svaret får jag väl erkänna..

2 kommentarer:

Marika sa...

Stackare! Det är inte kul, det kan jag ju lugnt hålla med om även om just jag nu råkar tillhöra den skaran som faktiskt helt ärligt inte tyckte det gjorde speciellt ont. Konstigt egentligen att det kan kännas så olika. Jag menar vi är ju olika allihop och upplever ju saker på olika sätt såklart men att en del ska behöva bli gråtfärdiga och andra tycker det är en "baggis" känns ju lite orättvist. Svaret är ju inte heller så kul att vänta på men det brukar ju gå bra för de flesta så man får väl försöka att inte oroa sig i onödan. Lättare sagt än gjort, jag vet...

Lycka till och hoppas det känns "bättre" denna gång!

shoppingtokig mamma sa...

Hur kan ni inte tycka att det känns nåt speciellt? Det som gjorde allra ondast var att det kändes som om bröstet skulle slitas loss från kroppen underifrån.Men du kanske är längre än mig och "slapp" den smärtan.
Önskar hursomhelst att jag tillhörde skaran som är som du!
Det är ju iallafall tur att det går snabbt!