onsdag 28 september 2011

Det ska bli rena sommaren i helgen vad skönt!!

Inte för att jag är någon naturmänniska som kommer vara ute i solen och ta vara på strålarna.Utan bara för att.Sen jobbar jag kväll både lördag och söndag..Ganska trist att jobba helg, gå hemifrån då de andra är lediga.Plus är ju att helgarbete genererar en ledig dag mitt i veckan.

Hur kom jag in på vädret o helgen egentligen?? Gick in på datorn endast för att se hur man lagar köttbullar i ugnen :) så det kan bli!
På tal om mat så önskar jag mig kraft och inspiration till att laga en massa mat och frysa in sådär lite husmorsaktigt.Baka bullar och safta ( eller safta där kanske jag ska hejda mig..)
Det vore så husligt,men allt är som vanligt upp och ner här.Hallen en byggarbetsplats och har varit de senaste 2-3 veckorna..stökigt..har bla tappat bort ena skon i ett par jag sålt på tradera i denna röra.Så att ställa sig och vara husmor känns avlägset..tjingeling nu ska jag fortsätta med köttbullarna!

2 kommentarer:

Marika sa...

När du har hittat den där husmors kraften och inspirationen kan du få föra vidare den till mig tack :)

shoppingtokig mamma sa...

Den har inte dykt upp..Lyser riktigt med sin frånvaro..