tisdag 18 januari 2011

Vår gran står fortfarande kvar i hörnet av vardagsrummet

sorgligt naken,har bara ett fåtal barr kvar,jag undrar om den känner sig exposed ;-)
Skämt åsido..plockade bort alla kulorna och glittret på tjugondag knut men sen har jag inte kommit längre,det är ju så enkelt egentligen, bara ta den i toppen och släpa den ner den för trappan öppna ytterdörren och häva ut den..
Skyller på att de fåtal barr som ännu finns kvar på den kommer skräpa ner sååå vansinnigt på sin färd ut..¨å andra sidan kan den ju inte vara kvar hur länge som helst pga det heller..suck..har nog alltid varit så i hela mitt liv,det som är tråkigt tar tid.
Dessutom kan jag aldrig göra klart en sak utan det dyker alltid upp något annat om jag tex börjar rensa en byrålåda och går för att ta ett glas vatten så inser jag att "oj så mycket disk" och så börjar jag diska istället.Måste vara en störning jag har?..
Nej nu är klockan 23 och det är tid att börja lägga sig ny dag imorgon.
Höll Lily hemma idag då vi kunde synka våra arbetstider, en flicka hade som sagt kräkts över bordet när de åt lunch igår och då håller jag Lily hemma så fort det går.
Men imorgon måste hon dit...

2 kommentarer:

Marika sa...

Ett tips är att ta en sekatör (eller vad det heter) och klippa ner granen på plats. Slänga ner bitarna i en säck och ta ut säcken utan att skräpa ner. Så slipper du skylla på att den barrar ner hela huset på sin färd ut menar jag ;o)
Och visst är det så, det trista skjuter man åt sidan in i det längsta!

shoppingtokig mamma sa...

Men du vilken jättebra idé!
Tack!!