måndag 17 januari 2011

Jobb i eftermiddag vilket innebär någon timme egentid

då jag lämnar på dagis 11, möttes dock av det fruktade på anslagstavlan:
Flera fall av kräksjuka/magsjuka
Det är min mardröm att mötas av det beskedet när man lämnar..och så sant som amen i kyrkan så kommer Lily smittas hon slipper aldrig den stackarn,hon är som sin äldsta storebror han får alltid magsjuka också när det härjar kanske inte lika lätt nu som när han var liten men de är lika där.
Mellanbarnen är inte alls lika lättsmittade, konstigt att det är så olika i en familj vad gäller det där.

Men nu gäller det att hålla alla tummar och tår för att det inte blir kräkigt i natt :( dessvärre så vet jag ju att om det inte blir i natt så blir det någon annan gång under vintern för inte ska det gå en hel vintersäsong utan magsjuka, nej sån tur kan man bara drömma om..

3 kommentarer:

Marika sa...

Hoppas ni klarar er. Du får trösta dig med att det är kulmen på kräksjukeperioden nu i januari, sen lugnar det ner sig. Så kanske ni har turen med er ändå :)

shoppingtokig mamma sa...

Dessvärre läste jag att kulmen nås i februari :(
Igår på dagis hade en av kompisarna kräkts rätt över bordet på lunchen..men än sålänge lungt här..

Marika sa...

Ajdå, och jag som tyckte det var så skönt när det pratade om januari :( Usch då, inte kul!