söndag 12 augusti 2012

Sålde på loppisen i Täby idag.

Såg ut att bli fint väder när vi åkte..men tyvärr började det dugga efter någon timme.Och ytterligare lite senare så öste det ner..Det är ju inte så roligt när man har böcker/tidningar och kläder med sig..glas och porslin går ju an.Sålde nog för 1000 kr men vinsten är ju mycket att bli av med saker som står och tar plats.Att jag köpte nästan lika mycket som vi sålde är ju en annan femma :) B.l.a en söt mörkhyad chou chou docka.Tyvärr upptäckte jag hemma att locket till batteriluckan fattades och att hon inte verkar hel.Satte i nya batterier men det hände ringet..trist..inte minsta lilla ljud eller kluckande.50 kronor fick jag betala för den vilket i mina ögon är lite mycket på en loppis..o i synnerhet om den sen inte är helt fungerande och komplett.
Köpte tuffa stövlar till Lily också dem kostade 15 kronor tror jag..Det kallar jag riktigt loppispris :-) För på loppis SKA det vara billigt.Vill man ha mer för sina saker är Tradera och Blocket bättre forum.På loppisar prutar ju folk på 20 kronor..Vilket jag tycker är i sniknaste laget ibland.Sålde en fin hamsterbur med massa tillbehör såsom springrör..matskål..två hus för 40 kronor och en kille ville ge 20 kr..sen 30 kr..men när jag sa att det fanns någon längre bort som sålde en liknande bur för 500 kr så langade han iallafall fram 40 kronor.Det är ju väldigt billigt för en bur.Samtidigt så är 500 kr väldigt mycket på en loppis..

Inga kommentarer: