tisdag 23 oktober 2012

Så sitter jag här igen en stund innan det är dags att åka till jobbet..

Det händer inte så mycket runtomkring..men så är det väl för de flesta?
Äta-jobba-sova i ett enda ekorrhjul.Vad skönt det skulle vara att slippa springa i det där hjulet och lägga upp dagarna precis som man ville själv.Vill jag jobba idag-njä..nehepp struntar vi i det då och gör något annat.Vill jag resa bort en weekend?.Jaa-okej då gör jag det..En riktigt fet vinst skulle kunna göra detta möjligt.Då skulle jag säga upp mig och bara jobba på timmar på mitt jobb.Jobba när jag själv har lust.Och utöka Lily och brorsan med massa nya märken, fixa till den proffsigt, skaffa fler betalningsmöjligheter osv.
Åh, snälla ge mig den där högvinsten på ett par miljoner.Jag lovar att jag också ska ta flera fadderbarn och hjälpa sämre utsatta än mig.Och kanske hitta en bra lokal att starta Sveriges bästa äldrevård, vilken dröm deet skulle vara.Mycket personal som är välutbildad och brinnner för sitt jobb.
    DRÖMMAR

Inga kommentarer: