tisdag 16 oktober 2012

Fertilitet

precis nu pratas det i tv4..Jag håller med läkare ch andra som tycker att vi väntar för länge att skaffa barn i Sverige.Redan vid 30 års ålder sjunker chansen att bli gravid.Vid 40 års ålder är chansen att bli gravid 20%..det är ju inte mycket..Så varför väntar så många tills efter 35 år, och vill en kvinna dessutom ha fler än 1 barn så är det ju "farligt"att vänta.
Jag fick mitt sista vid 40..och hon var oplanerad så i mitt fall var det inga "problem" att bli gravid och det har jag aldrig haft.MEN jag var 24 när jag fick mitt första så har man börjat i tid kanske det är lättare att bli gravid igen? Ja,jag är ingen expert..men ni som vill ha barn och inte börjat ännu.Tänk efter, ni har inte all tid i världen även om ni känner er som 16 år i sinnet!

Inga kommentarer: