måndag 9 juli 2012

Inse att det inte blir något Tom Tits

stackars Lily..men vi måste åka och handla mat och annat så de stora "klarar" sig dem dagar vi är i Hälsingland.Sedan så måste det röjas också -som vanligt- jag ångrar så att vi aldrig lärt barnen att hålla undan efter sig.Jag har försökt men när de har en pappa som gärna slavar för dem så är och förblir dem försoffade :(
Inte ens Josefin håller det hon lovade när hon fick lov att skaffa mopsen.Hon skulle hjälpa till att städa och hålla ordning i sitt rum men nix.Hon går knappt ut med honom..I morse till exempel innan hon åkte iväg till sommarjobbet frågade jag om hon hade varit ute med honom.Förvånad säger hon "det trodde jag ni skulle göra" Men hallå liksom! Varför ska vi som har semester gå ut med hennes hund på morgonen när hon ändå måste stiga upp för att åka och jobba?!? Grrrr.....Måste köpa fästinghalsband till hundarna idag..jag vet och jag har så dåligt samvetet att vi inte gjort det ännu..illa illa..Lukas mår inte bra heller det känns som om en del av höftbenet flyttat sig lite..Men enligt VET så sitter allt där det ska.Usch ja men han ska på återbesök på måndag lilla gubben.Han börjar bli gammal och sakt vaknar tanken att han kanske inte finns kvar så länge till.Den tanken gör ont!

Inga kommentarer: