söndag 20 november 2011

Check..vinterdäck på så nu kan snön få komma.

Nästan så jag längtar liite efter den då det är så himla svart ute när det är regnigt som idag.
Började plocka fram lite ljustakar igår eftersom jag jobbar nästa helg så vill jag passa på att fixa med sånt på en ledig dag.Gillar ju som sagt julsaker så det är så mysigt att ha fått fram lite ljus!
Var på Zooland i Bromma och köpte lite hundmat och snacks till jyckarna.Man åker förbi pärlbandet Tensta-Rinkeby-Akalla på vägen och de områdena ser ju så trista ut.Långa höga hus i rad på rad man kan väl inte bo där utan att känna sig deprimerad? Men det är ju bara spekulationer av mig många av dem kanske visst trivs men jag tror att många gärna skulle flytta om de hade möjlighet.Skulle ni våga släppa ut era barn ensamma bland dessa hus? Man har ju noll koll om man gjorde det.När mina äldsta barn var små bodde vi i radhus som låg runt en bilfri gård med lekpark.Det var kanon,redan när de var i treårs åldern vågade man låta dem vara ute och leka själva med sina kompisar.Alla barn borde ha möjlighet att få ha det så.
Tycker lite synd om Lily som inte får uppleva det,i fristående hus har hon inte samma möjlighet till kompisar som hennes syskon hade.På den gården vimlade det av barn, här är det sämre på den fronten..

Inga kommentarer: