lördag 13 april 2013

Ni som befinner er i ett förhållande,

hur mycket umgås ni med er partner? Hur mycket gör ni tillsammans? Jag känner mig lite nyfiken hur andra har det. Själv känner jag mig ofta väldigt ensam i mitt förhållande. vi umgås aldrig egentligen, bara när det är dags att storhandla.. Vi sitter aldrig tillsammans och ser på teve.. gör sällan något utanför hemmets fyra väggar. Vi pratar inte heller om annat än ska vi åka och handla, att barnen borde städa osv.. Inga långa djupa diskussioner någonsin. Blir det såhär efter flera år tillsammans? Ser livet ut så? Jag vet inte om jag är nöjd med det. Har lust att bara ställa mig upp och skrika rakt ut av frustration många gånger. Men varför separerar vi inte då? Ja, det är en bra fråga. Det har vi frågat oss själva många gånger, och jag har inget svar. Det enda jag kan tänka mig är, lathet.. Att inte få ändan ur vagnen. De allra flesta mår ju så mycket bättre när separationen är klar. Att få starta om på nytt. Att få börja leva. Livet jag saknar dig!!

Inga kommentarer: