lördag 7 april 2012

Idag slipper jag laga mat..vad skönt!

ska hem till svägerskan och hennes man som är kock.Detta innebär att det alltid är god mat när man är där.Samtidigt ger det lite ångest..tror inte vi har bjudit dem på mat någongång..det beror nog mycket på att det är lite prestige i det? Han har jobbat som köksmästare på Operakällaren,varit med och lagat mat till de flesta stora fester såsom Nobel och fester i kungahuset.Så vad kan jag komma med liksom..så känns det.För den delen tror jag han tycker det är rätt kul att laga mat även på fritiden.Så jag är en gnutta avundsjuk på min svägerska som aldrig behöver laga mat.Tänk och ha en gubbe hemma som lagar mat! Annat än steker bacon och mamma scans köttbullar.Stackars mina barn som ska vara hemma med pappa i 10 dagar då jag och stortjejej är i USA det kommer bli en påver mathållning här hemma.Fiskpinnar,scans köttbullar,bacon,kebab..Typ så kommer det se ut.Själva ska vi svulla i lika onyttig mat såsom bagels, glass,milkshakes,friterad kyckling,ost i massor..Ska nog väga mig innan vi åker och när vi kommer hem bara för att :)
Äsch här tänkte jag lägga in några smaskiga bilder på glassar men det går inte att ladda upp så det får tyvärr vara..

Inga kommentarer: