onsdag 29 februari 2012

Nu har jag ljugit igen..

för dem som ringer från fondförvaltaren jag tydligen har..De ringer titt som tätt och frågar efter PPM-koden de måste ha för att kunna utföra fondbyten åt mig.
"Eh ,jag vet inte riktigt var jag lagt den" säger jag..Sanningen är att jag inte ens vet var den är..
"Jaha men kan vi ringa imorgon kväll istället" Undrar den myndiga stämman i andra änden.
"Ja det går bra" säger jag.Sanningen är att jag inte kommer orka leta upp någon kod..
Varför ska det vara så krångligt och jobbigt med dessa pensioner?????????
Och varför kan man inte få en kod och sedan har man den koden hela tiden...jag vet ju aldrig var min kod tar vägen.Å det vore så mycket lättare att ha en och samma.
Men jag får ljuga vidare ikväll när hon ringer.
"Nej,tyvärr jag har inte HITTAT koden..."

2 kommentarer:

Pensionsmyndigheten sa...

Hej!
Varför lägga ut pengar på fondförvaltare när du kan göra samma fondbyten kostnadsfritt? Det är inget som säger att fondförvaltarna gör bättre val än du bara för att de tar betalt!
Du kan läsa på om premiepension för att själv kunna göra fondbyten i fortsättningen – eller om du inte vill välja fonder själv finns det statliga förvaltningsalternativ.
På sidan http://pensionsmyndigheten.se/Premiepensionssparande.html kan du läsa mer. Du kan även ringa kundservice för mer hjälp, du når oss på telefonnummer 0771-776 776.
Hälsningar Arvid, Pensionsmyndigheten

shoppingtokig mamma sa...

Det är väl för att jag inte orkar bry mig själv..känns lättare att ngn annan gör det.Ska bara hitta koden först..;)