fredag 5 augusti 2011

Så var första arbetsveckan efter semestern avklarad.

Gick ju bra,trots ångest sista dagarna på semestern..Men det är tur att man har de där veckorna ledigt för mot slutet av ett arbetsår känns det rätt motigt att gå till jobbet.Några veckors semester och det är inte alls så tungt att jobba.
Märkligt är hur sommaren går så mycket fortare än vintern när de är ungefär lika långa.
Räknar man november och mars till vintern så blir ju iofs vintern mycket längre.
Annars ser det väl ut såhär:
Vår mars-april-maj
sommar juni-juli-augusti
höst september-oktober-november
vinter december-januari-februari.
Tristaste månaderna i mina ögon är iallafall november,jan,feb o mars.
April kan man ju börja ana våren.
Sommaren ingen förklaring behövs
sep-okt kan vara rätt varma och vackra
dec för det är julmånaden
Februari kan vara ok också för då fyller ju Lily år :)
Sedär inte så många hemska månader ändå på året.

1 kommentar:

Ida Thunberg sa...

Hej!
Jag heter Ida och är journalist, jag håller på med ett reportage för Expressens Söndagsbilaga och undrar om det finns möjlighet att få komma i kontakt med dig?
Mejla mig jättegärna på ida.thunberg@gmail.com så berättar jag mer!
Många hälsningar
ida.