fredag 10 december 2010

Hade riktigt trevligt igår på julfesten, bra show


och god mat.Tyvärr åt jag inte så mycket som jag ville för att inte verka glupsk *s* jag var nästan hungrig faktiskt,vilket man ju inte brukar vara när det är julbord!
Godisbordet var fantastiskt men där tog jag också alldeles för lite..ett av godiset var så himla gott, det var som smälta polkagrisar på choklad.
Har googlat och tror att det kanske är detta; chokladbräck

200 gr mörk blockchoklad

1+1 tsk olja

250 gr vit blockchoklad

1/2 dl polkagrisar hackade

Klä en plåt med aluminiumfolie/bakplåtspapper. Smält den mörka chokladen över vattenbad. Blanda i 1 tsk olja och rör om. Häll ut den smälta chokladen på plåten, vicka lite så att chokladen rinner ut till ett jämnt lager ca 3 mm. Ställ in i kylen ell. ute om det är kallt och låt svalna.

Krossa polkagrisen i mortel. Smält den vita chokladen i vattenbad. Blanda i 1 tsk olja och rör om. Häll den vita chokladen över den mörka och strö över krossad polkagris. Låt svalna och bryt sen chokladen i bitar. Blir ca 20 bitar.

Ska provlaga och se om det är detta! Skall även göra chokladkola, baka lussebullar och fixa pepparkakshus..men när ska jag hinna!!

Inga kommentarer: