fredag 21 september 2012

Lite sjuk..Körtlarna på höger sida på halsen



är alldeles ömma och förstorade, jag riktigt ont att svälja och trycka på dem (vilket jag då naturligtvis inte kan låta bli..)Jag brukar inte vara sjuk,förra året var första gången jag var förkyld i omgångar.Tror det var i februari-mars där jag jobbade några dagar,var sjuk i ett par och sedan jobbade några dagar igen för att sen bli sjuk..Bara det inte blir så igen nu, det vill jag inte!Det är ju dessutom så himla dyrt att vara hemma..
Denna karensdag,men kanske nödvändig om det nu fuskades mycket med att många var "sjuka" på fredagar och måndagar förut..? Orättvist mot oss alla som faktiskt bara är hemma när vi är sjuka på riktigt.Jag går ofta och jobbar även när jag inte känner mig helt frisk..Ansvarstagande? Dum? Inte vet jag,men sådan är jag..

Inga kommentarer: