tisdag 25 september 2012

Känner ni att hösten är här?Den kom smygande i år tycker jag,sommaren var ju obefintlig,men början på september var ju mild ochfin.Så nu pang så har det blivit så kallt de sista dagarna.Det blev gula blad väldigt pang på också från att det  var grönt var det plötsligt gult och rött.Alltså så både smög och pangade hösten sig på! Hösten med alla sjukdomar, tänker främst på mitt värsta-magsjukan, lika orolig varje höst när den ska dyka upp och slå sina smutisga klor i familjen.I år läse jag att det kommer vara extra mycket sjukdomar eftersom vi inte fick så mycket solljus på oss under sommaren.

Men bortsett från sjukdomar och kyla är hösten väldigt vacker och båda mina pojkar är höstbarn så något fint har den med sig iallafall.Och snart, nja snart och snart men sista november blir det weekendresa till Dublin, spännande,jag har aldrig varit där förut.Ser framför mig varma ombonade små pubar och juldekorerade köpgator.Längtar!Första gången på många år också som jag och sambon gör en resa ensamma,det kan behövas ibland!

Inga kommentarer: